esmaspäev, 16. aprill 2012

Sloveenia laagri viimane päev

Laagri viimaseks päevaks jätsime kõige raskema, mõnusama aga ka kõige kaunima pika rattatreeningu. Seda ühest küljest seetõttu, et selleks päevaks lubas ilusat, päikesepaistelist ilma, aga, teisest küljest, kuidas oleks veel sobivam niisugust treeninglaagrit lõpetada. Algselt oli plaanis ühendada rattasõit ka trekkimisega üle 2000 meetrise mäeaheliku, vedades rattaid seljas, aga viimaste päevade lumesajud ja olud kõrgemal pool pani meid siiski sellest plaanist loobuma ja otsustama peaaegu ainult rattasõidu kasuks. Sellegi poolest võtsime seljakottidega kaasa ka tossud ja veidi muudki varustust.

Plaanis oli külastada Logarska Dolina nimelist orgu, mida samuti Lonely Planet soovitab, kui üht Sloveenia parimat looduslikku sihtkohta. Ja tuleb tunnistada, et olen selle soovitusega täielikult päri. Logarska Dolina on tõepoolest igakülgselt seda soovitust väärt. Oma kaljuste mägede, kivitornide, allikate, koskede, aga ka mäekotkaste ja mistahes sorti orhideedega, nagu LP kirjutab, on vaatamist küll ja veel. Olles nüüd seda ise vaadanud, siis soovitan, kes iganes sinnakanti satub, seda suurepärast paika külastada. Mine tea, võib-olla ütleksin sama ka LP soovitatud Velika Planina mäe kohta, aga kuna kahemeetrise nähtavusega on keeruline selle koha ilu adekvaatselt hinnata, ei julge esialgu pead pakule panna.

Enivei, meie rattasõit sellesse orgu algas juba tuntuks saanud pooleteisetunnise tõusuga tuttava teejoomise baari juurde. Ilm oli tõepoolest ilus ja päikeseline, aga eelmisel päeval maha sadanud lumi oli üleval pool veel maas. Nii et baari juurest algava pikema laskumise esimesed lõigud olid üpriski libedad ja jäised. Niisiis hoidsime pidurid peal ja alguse läbisime eriti ettevaatikult. Allpool sai aga juba vabamalt võtta ja laskumist nautida. Tee ülevalt baari juurest alla, Luce külla, läks vägagi kiirelt ning keerasime rattad Logarska Dolina oru suunas.

Põhimõtteliselt võib öelda, et juba Luce'st alates on tee oru suunas päris muljetavaldav ja ilus. Jätsime mitmed pildistamiskohad aga parimate ootuses, ilma peatumata, selja taha. Oru otsa juurde jõudes selgus, et mitte asjata. Juba vaade orgu sisse paneb hetkeks suud lahti hoidma. Ja võin kinnitada, et mida edasi orgu sissepoole sõita seda paremaks läheb. Meie plaaniks oli külastada oru lõpus olevat koske ja sealt tagasi pöörata. Tee ääres kulgev jõesäng oli aga kuiv, nii et matkajad said rahulikult mööda seda oma matkatrassi planeerida. Seega eeldasime, et koske hetkel olemas ei ole. Loomulikult pidime me selles ikkagi oma silmaga veenduma. Ja ennäe imet, kosk oli sellegi poolest täiesti olemas ja väike ojagi kose alt allapoole voolamas, nii et saime oma 45 kilomeetrise rattasõidu eest siiski ilusate vaadetega premeeritud.

Vaated nauditud ja kohustuslikud ning vabatahtlikud fotod tehtud, keerasime rattaid 180 kraadi ning hakkasime uuesti tagasi väntama. Tee peal, mõned kilomeetrid enne Luce küla, otsustasime aga teha paarikilomeetrise põike mäkke, et külastada ühte koobast, mis pidi olema 2009. aasta Slovenia Adventure Race üks punktidest, enne kui võistlus karmi äikese tõttu enne mäeetappe katkestati. Enne koobast olevas külakeses testisime kiirelt ka vahetusalas tegutsemise kiirust ja panime lühikeseks, kilomeetriseks, trekiks korra jooksutossugi jalga. Koopa juures sai aga selgeks, et koopa sissekäigu ette on ehitatud trellid ja värav on tabalukuga kinni. Seetõttu jäid, vaatamata pealampide kaasa võtmisele, koopad siiski seestpoolt nägemata.

Peale koobast saime veel paar kilomeetrit allapoole sõita, et siis juba jätkata 10 kilomeetrise tõusuga tuttava baarini. Tõusu viimased 5 kilomeetrit on päris järsu tõusunurgaga. Seda meeldivam oli baarikeses teha üks kosutav õlu, enne 25 minutilist kiiret laskumist tagasi apartmendi juurde. Viimase päeva numbriteks lugesime kokku 93 kilomeetrit, peaaegu 7 tundi, 2100 meetrit tõusu ja max kiiruse umbes 62 km/h. Väike mulisev taastus, äratestitud atraktsioonidega spas ning mõned kohalikud õlled tõid meie nägudele rahulolevad naeratused ning loodetavasti jalgadesse rohkelt rattasõidu teravust, järgnevateks mõõduvõtmisteks.

TÄPI ütles ...

Hei. Kas Otepää laagri pilte ka kusagil näeb?