neljapäev, 30. oktoober 2008

Rattatreening Jõgevamaal

Pühapäevaks, et nädalavahetus ei kujuneks liiga spordivaeseks, planeerisime võistkonna rattatreeningu algusega Jõgevalt. Võistkonnaks siis seekord Lätis Bike Adventure'l osalevad Maku, Leivo, Elo ja mina. Jõgeva aga sellepärast, et Elo elab millegipärast Tartus, Leivo Tallinnas, Maku Türil ja mina sattusin ka Järvamaal olema. Valisime siis ühe keskse koha.

Alustasime Jõgeva alevikust, kust tegime ringi Kuremaa, Laiuse, Sadala, Käru, Emumäe, Vaimastvere, Jõgeva. Kokku 80 kilomeetrit. Muidu oli päris tore, eriti Kuremaalt kuni Emumäeni. Aga Emumäelt tagasi Jõgevale oli puhtalt maantee forsseerimine, mis oli äärmiselt nüri. Lasin vähemalt Leivo ja Maku ette tuult varjama, nii et mul oli päris rahulik.

Emumäel, mille kohta Rakke valla koduleht kirjutab nii:
Emumägi on koos Tammiku mäega Põhja-Eesti silmapaistvamaid pinnavorme ja Põhja-Eesti suurim kõrgus merepinnast,166,5 m. Ka relatiivne kõrgus on suur, ca 80 m. Emumäe vaatetornist avaneb kaunis vaade idas paiknevatele metsadele ja läänes laiuvatele kultuurmaastikele. Muistendi põhjal olevat Emumägi tekkinud Eesti rahvuseepose kangelase Kalevipoja hobuse poolt Peetla rabast kaabitud mullast. Emumäe vaatetorni lähiümbrus koos Salla mõisapargiga on kujunenud Rakke valla külastatavamaks turismipiirkonnaks. Omavalitsus on seda aastate lõikes arendanud ning lisaks vaatetornile on siin veel kännumaja ‘’Emumemm’’, päikesetõusumaja, vana kalmistu, telkimis- ja piknikuplatsid. 2006 aastal on kavas rajada mäejalamisse püstkoda-mägionn.

tegime väike banaanisöömise ja joogipeatuse. Eloga käisime veel jänest pannes (st. ilma piletita) vaatetornis ja veendusime, et seal on veel suurem tuul kui all.

Lõppkokkuvõttes, kui mitte arvestada seda tagasitulevat maanteelõiku oli väga lahe trenn. Nägime mitmeid Jõgevamaa vaatamisväärsusi. Ja jõudsin isegi õhtul napilt Linnahalli kontserdile.